Vrijdagmiddag. Lunchtijd. En ik heb een afspraak met een klant. Locatie: Princeville te Breda.
Prima plaats om met klanten af te spreken! Ruime parkeergelegenheid. Je kan binnen of buiten plaats nemen. Keurige begroeting en als je niet alleen een kop koffie met de klant doet, kan je er ook nog een hapje en een drankje doen.
Ik neem plaats in de lobby en wacht rustig af tot mijn 2 klanten er zijn. Om 1300 uur is tweederde van het gezelschap compleet, dus besluiten we alvast een tafeltje te zoeken. De laatste persoon is in de buurt, dus kunnen we een drankje bestellen.
De ober komt bij de tafel en neemt onze bestelling op: één spa blauw en twee kopjes koffie. “Die extra koffie is voor de meneer die zometeen nog aanschuift.” Vertellen we er voor de zekerheid bij.
Vervolgens komt de ober terug met 1 spa blauw en 1 kopje koffie?!?!?!
Zucht, denk ik nog. Heeft de ober ons niet verstaan? Neemt hij zomaar aan dat het een verkeerde bestelling is geweest?
Over het algemeen doen ze hier prima hun werk. Je wordt keurig te woord gestaan. De service is prima. Het contact met de klanten heeft de juiste zakelijke afstand én zo af en toe ietsje meer.
Dus ik begrijp hier werkelijk waar niets van. Heb ik deze organisatie dan verkeerd ingeschat? Heeft de ober, in zijn hoofd, al weekend? Ik snap het niet!
Zo moeilijk is deze bestelling helemaal niet. Althans, volgens mij niet.
Dus mijn gesprekspartner zegt tegen de ober: “Uhm, wij hadden 2 koffie besteld. Degene voor wie die koffie is, is al bijna hier. Dus graag ook die nog even brengen.”
En dan komt de ober met een reactie waar ik, stiekem, stijl van achterover sla.
“De 2e koffie breng ik heel graag zometeen, als uw tafelpartner arriveert. Ik neem aan dat hij of zij ook graag een warm kopje koffie heeft!”
PS: dit overtrof mijn verwachting van meedenken met de klant.
Wie weet overkomt het jou ook bij: http://www.hotelprinceville.nl/
PS2: Op de hoogte blijven van mijn artikelen? Klik op de volgknop rechtsonder.
Tja….er bestaan nog mensen met een groot inlevingsvermogen en die ook nog in staat zijn om daarnaar te handelen! Top blog!
Dank je wel!