Nadenken over wat je vertelt…

Hieronder tref je mijn allereerste gastblog aan. Deze heb ik geschreven voor: www.someservices.nl

 

social-media-communicatieSocial Media is een medium waar we echt niet meer omheen kunnen. Sommige mensen proberen het nog wel, maar of dat realistisch is vraag ik me af.

Via Facebook zag ik een oproep staan dat er gastbloggers gevraagd werden voor een website. Aangezien ik zelf een blog, www.sasdive.nl  heb waar ik altijd met veel plezier artikelen plaats, reageerde ik direct. Na een aantal berichten heen en weer werd duidelijk dat mijn passie beter past bij de site www.someservices.nl  Toch vroeg ik me eerst af waarom dan, want ik doe wel veel met Social Media, maar weet er niet bijster veel van.

Totdat je realiseert dat communicatie en contact maken aan de oorsprong ligt van bijna alles, zo niet echt alles.

En daar haak ik dan ook aan, als ik kijk naar mijn passie. It’s All About Communication is steeds meer een soort van lijfspreuk aan het worden. Waarom? Niet communiceren bestaat niet. Je doet het altijd…ook nu ik dit alles opschrijf communiceer ik met jou.

Het communiceren, zit zo in ons DNA dat we er veel te weinig bij stil staan. Het is zo gewoon! En daar zit nou precies je valkuil, want stil staan bij wat je schrijft op het internet doen we niet snel. Vroeger schreef je naar iemand een brief. Je pakte pen en papier (heel vroeger een veer en een potje inkt). Ging aan een tafel zitten. Je nam je tijd er voor. Nadenken wat je wilde vertellen en hoe je dat het beste kon verwoorden.

Vandaag de dag krijg je een idee in je hoofd en knalt dat zo op het internet, in een e-mail of even snel een berichtje op Facebook. Hoe vaak denk jij achteraf: “Heb ik dat wel goed geschreven?” “Zitten er geen schrijffouten in?” “Oeps dat had ik beter niet kunnen delen met de rest van de wereld”.

De vluchtigheid van Social Media is prachtig en een heel sterk goed. Binnen korte tijd kan je veel mensen bereiken en informeren. Maar dat gebeurt dus ook met je berichten die je beter niet had kunnen delen.

Mijn advies is: “Denk na over wat je wilt vertellen en welk effect dat op anderen kan hebben!”