Waardeer de klantenservicemedewerker!

“Stomme !#$!,  je snapt toch wel dat dit NU geregeld moet worden!”
“Nee?!!!!!!!!!!”
“Verschrikkelijk dat u dit werk moet doen.”
“!#$@ Hoe durft u mij te bellen met dat nieuws?”

Opmerkingen:
Zomaar een kleine greep uit de opmerkingen, die een klantenservicemedewerker voor zijn of haar kiezen kan krijgen, wanneer het werk wordt uitgevoerd. Terwijl elk contact met elke klant optimaal moet worden uitgevoerd. De opmerkingen zullen er wel bij horen?!
Natuurlijk horen die opmerkingen er niet bij! Maar het gebeurt wel.
Klantenservicemedewerkers krijgen lang niet altijd de waardering van klanten die ze verdienen!

Tijd dus voor u om die waardering te uiten!
Dit betekent meer, dan alleen vertellen dat uw medewerker het goed doet!

WaarderenOp welke manieren waardeert u de medewerker:
1.    Waardeer het werk
2.    Complimenteer goed werk
3.    Bespreek verbeterpunten
4.    Luister naar ideeën
5.    Voer goede ideeën uit
6.    Betrek iedereen bij mogelijke verbeteringen in de organisatie
7.    Sta altijd achter uw medewerker
8.    Biedt trainingen en coaching
9.    Spreek vertrouwen uit
10.  En besef elke dag de waarde van al die medewerkers

Het visitekaartje:
Uw klantenservicemedewerker is tenslotte uw visitekaartje en mag veel zaken oplossen en aanpakken. Wanneer de klantenservicemedewerkers weten dat hun kennis en vaardigheden gewaardeerd worden, zullen zij met trots het werk uitvoeren.

Optimalisatie:
Wanneer u wilt weten wat er bij uw klanten speelt, of in de markt, is de klantenservicemedewerker degene die dit het eerste zal horen. Medewerkers die zich gehoord, gewaardeerd en veilig voelen, zullen deze signalen eerder doorspelen.
Met die informatie kunt u samen aan de slag voor de klant van morgen!

Echt een vak apart!
Juist door dat het klantcontact een vak apart is, heeft u behoefte aan goede klantenservicemedewerkers. Elke dag weer zien wij de toegevoegde waarde van deze kanjers en willen dat nog verder uitbouwen.
Doet u mee?

Reageer en Inspireer

 

PS: Dit artikel is een gastblog voor Contact Center NL

 

Scroll naar boven