Heel soms tref je het! Het bestaat gewoon nog! Verbazingwekkend! Wat fijn dat ik het mag meemaken! Een wonder!
Oprecht en eerlijk klantcontact!!
Eigenlijk te zot voor woorden dat ik dit denk, ervaar en dan ook nog eens in een blog aan jullie wil laten lezen. Maar het voelt als een klein wonder…Op zoek naar een nieuw kledingstuk. Tja, ik ben een vrouw, dus loop ik een aantal winkels in en uit. Geen aandacht, geen idee waar ik naar moet kijken. Dus dan zal ik maar online gaan bestellen. Totdat ik me bedenk: “dat is waar, daar op de hoek zit ook nog een winkel die leuke kleding kan hebben”. Tijd om nog een keer naar de stad te gaan en de winkel in te duiken.
“Dag dame! Wat leuk jou weer te zien.” Huh wordt dat tegen mij gezegd?
Dat is lang geleden dat ik vriendelijk werd begroet in een winkel. En ook nog eens een oprechte begroeting. Geen idee of dat om mij persoonlijk is. Maar in ieder geval, voel ik mij een welkome klant!
Dus ga ik snuffel in de kledingrekken en vind ik een broek die ik maar eens ga passen.
“Wil je ondertussen iets te drinken?” Huh wordt dat ook tegen mij gezegd?
Nou de broek in kwestie is een no-go. Dus nog maar even verder rondkijken. Komt de verkoper naar me toe met een andere broek: “Probeer deze eens.” En vervolgens sta ik ruim een uur broeken te passen. Diverse broeken aan gehad, sommige wel ok, maar er zaten ook exemplaren tussen die het echt niet waren.
Nu ben ik gewend dat verkopers altijd vertellen hoe geweldig iets staat en dat verwacht ik nu ook weer. Maar er volgt een aangename verrassing. Ik loop met wederom een andere broek het pashokje uit en krijg te horen: “Dat ziet er echt niet uit! We gaan andere proberen…”
Dus het kan! Al eerder heb ik over verkoop vanuit de behoefte van de klant geschreven. Deze winkel en het bijbehorende personeel hebben het, wat mij betreft, begrepen! Ze hebben mij niet alleen een broek verkocht, maar óók een klantgevoel. Mijn wensen, mijn ideeën, mijn behoeftes zijn gehoord. Om vervolgens daar op in te spelen én……….ervoor te zorgen dat ik een broek koop die stiekem buiten mijn budget valt.
Hoe hebben ze dat hier voor elkaar gekregen?
1. Kennismaking
2. Aftasten
3. Door vragen te stellen
4. Oprechtheid
Dus via deze weg wil ik Henry en zijn dames bedanken voor hun “KADO”! Fijn om te weten dat oprecht klantcontact nog bestaat!
Is dit nou de uitzondering op de regel of komt het vaker voor?
Reageer en Inspireer!
PS: Wil jij als ondernemer oprecht klantcontact? Ik geef graag, samen met jou, een KADO aan jouw klanten.
soms kom je het nog tegen .zo hebben wij vorig jaar ook ervaren bij jeanscenter roermond.een geweldige service voor mijn man die ook een broek zocht.hij had ewl 15 broeken gepast en ze gaven ook eerlijk advies. altijd leuk om dan weer eens terug te gaan.