Het nieuwe jaar is nu echt van start gegaan.
Back to normal life!
Tijdens de feestdagen, de jaarwisseling en de vakantie is er genoeg tijd geweest om stil te staan bij 2013 en vooruit te kijken naar 2014. Goede voornemens zijn gemaakt (mogelijk inmiddels alweer verbroken) en we weten wat we willen in het nieuwe jaar. We hebben de beste gelukswensen gehad. Dus dit wordt een topjaar!
Hmm dat was een jaar geleden ook allemaal aan de hand. En nu doen we datzelfde ritueel weer doorlopen? Maar alles loopt toch goed, zoals we dat met zijn allen willen? Â Want als je iets wilt veranderen, moet je er ook aan werken. En doen we dat dan ook?
Want zeg nou zelf:
“Stoppen met roken?” Niet nodig. Problemen kan je nu bijtijds signaleren door gewoon een scan te laten doen.
“Afvallen?” Niet nodig, we worden toch allemaal dikker.
“Werkeloos?” Je bent zeker niet de enige, dus zo erg is werkeloos zijn helemaal niet.
“Klanten?” Pff daar hoeven we toch niets voor te doen. Geld geeft men toch wel uit!
Ben jij klant? Dan ga je toch wel naar de winkels om je geld uit te geven. Je vindt het prima dat je niet wordt geholpen of dat je geen keuze hebt. De verkoper vertelt jou gewoon wat je wilt en wat je nodig hebt. Een budget heb je niet, dus daar hoeft niemand rekening mee te houden, want je hoeft niet na te denken of er geld uitgegeven kan worden. Kan allemaal!
Ben jij ondernemer? Dan heb je die klanten niet nodig! Je omzet komt toch wel binnen. Jij weet wat je hebt en daar mag jouw klant om vragen en dan kijk jij als ondernemer wel of de klant dat wilt. Klachten krijg je niet, dus ook daar hoef je niets aan te doen. Je mag gewoon brutaal de telefoon opnemen. Je mag gewoon tegen je klant zeggen dat hij/zij gewoon niet slim is en dus niet moet zeuren. Iedere ondernemer is uniek in zijn producten, dus je hoeft helemaal niets extra’s te bieden om je klanten te krijgen. Je komt tenslotte om in het werk….
Misschien wel een leuk idee: Een verbodsbod op je winkel plaatsen…Verboden voor klanten!
Het contact met onze klanten is en blijft een struikelblok. Laten we er dan gewoon mee stoppen! Klanten (en klantcontact) zijn gewoon niet meer van deze tijd!
Reageer en Inspireer
PS: Ook in 2014 kan je via de volgknop op de hoogte blijven. Krijg een mail, wanneer mijn nieuwste artikel beschikbaar is.
Helaas zit de wereld zo niet in elkaar. Jouw klant is het belangrijkste goed en daar dien je goed voor te zorgen. Oprecht luisteren naar de klant en goed de wensen van jouw klant in kaart brengen. En vanzelfsprekend een goed produkt of dienst leveren met bijbehorende service die aan deze wensen tegemoet komt. Helaas zijn er nog genoeg bedrijven waarbij er bij het klantcontact nog veel kan worden verbeterd. En dat gaan we dan ook in doen in 2014.
En hoerenkast heeft klanten 😉 , wij hebben gasten en die Verkopen we een beleving….. Wees zuinig op je gasten en geef ze een beleving mee Waar ze blij van worden en daardoor graag bij je terugkomen….