Een aantal jaar geleden was ik toe aan een nieuwe televisie. Ik had al jaren lang een kleine tv met een ingebouwde videorecorder. Wie kent ze nu nog!
Aangezien ik niet echt een held ben met techniek en de technische gadgets, had ik hulptroepen ingeschakeld om ervoor te zorgen dat ik ook echt een goed werkende tv kon aanschaffen. Dus op een willekeurige dag de winkels in!
Wat een aanbod!
Ik wist niet wat me overkwam. Wat een hoeveelheid aan mogelijkheden en keuzes. Dus ja, dan maar een verkoper aanschieten en informatie gaan vragen.
“Beste verkoper, ik ben op zoek naar een nieuwe televisie voor in mijn woonkamer, maar heb echt geen idee waar ik naar moet kijken of rekening mee moet houden. Dus als u mij kunt adviseren, heel graag!”
“Welke maat wilt u hebben?”
“Welke maat? Geen idee! Daarom vraag ik uw hulp.”
“Zonder de juiste maat kan ik u niet adviseren. Komt u maar terug, als u weet welke maat televisie u wilt hebben!”
Nu mag jij raden waar ik uiteindelijk mijn televisie heb gekocht!
Is klant koning?
Vanaf dat moment let ik constant op hoe men met klanten omgaat. Is klant nog wel klant? Geregeld schrijf ik hier dan ook over om vooral de verkoper/ondernemer te laten beseffen wat ze doen. Maar…
Zo kan ik me ook enorm ergeren aan de manier waarop ik contact kan opnemen met bedrijven. Volgens mij ben ik degene die bepaalt op welke manier ik in contact wil komen. Of ik nu wil bellen, mijn zaken via Social Media wil uiten, gewoon een brief schrijven, of een e-mail sturen. Volgens mij moet ik als klant degene zijn die bepaalt en niet de organisaties. Maar…
Wat wil jij?
Nu heb ik mijn ideeën over klantcontact, organisaties en ondernemers hebben ideeën hierover, maar zijn dat dan ook de juiste ideeën? En hoe komen wij daar dan achter?
Door het te vragen! Vandaar dat ik via deze weg aan jou wil vragen: Wat wil jij?
Op welke manier wil jij als klant behandeld worden?
Hoe wil jij in contact komen met de bedrijven?
Wat kan het bedrijf nu echt doen om jou als klant te krijgen én te behouden?
Reageer en inspireer!
PS wil jij op de hoogte blijven van nieuwe artikelen? Laat je gegevens achter via de volgknop!
PS je kan ook op de knop like drukken op: https://www.facebook.com/Sasdives
Onderstaande reactie op LinkedIn gekregen:
Zo dan Saskia, dat is heel wat, wat je vraagt.
Maar goed, heel kort gezegd geldt voor mij dat ik serieus genomen wil worden, dat er naar mij en mijn wensen geluisterd wordt, dat er uitleg gegeven wordt waarom iets niet mogelijk is en dat iemand mij met respect behandeld. Ik wil, als dat even kan, nieuwe inzichten opdoen en humor mag zolang het in de situatie past!
groet, Babette
Hoi Saskia,
Zit weer eens bij de groepen te kijken en vind dit wel een mooi verhaal. De vraag had net zo goed kunnen zijn ‘Wat wil ik NIET’ en dan vooral voor de ondernemers die klanten willen bedienen. Wat Babette ook zegt, met respect en luisterend naar de wensen van de klant.
Als je als ondernemer niet voldoet aan deze twee criteria vraag ik me af hoe het komt dat je onderneemt.
Ik wil in ieder geval serieus genomen worden waarbij ik aandacht verwacht, een bevestiging van wat ik vertel, en uiteraard de mogelijkheden voor wat ik wil of in mijn situatie mogelijk zou zijn. En ook nog wat ik dan krijg voor hetgeen ik wil uitgeven.
Misschien iets voor ondernemers?
Groeten,
Wouter.
Hey Saskia,
Het eerste wat bij mij binnenkomt is het woord ‘Respect!’ maar dan bedoel ik ook wederzijds 😉
Groet 🙂
Respectvol zeg ik: “dank je wel voor je reactie!” 🙂